پرفیومز د مارلی – Parfums de Marly
برند پرفیومز د مارلی در سال ۲۰۰۹ توسط ژولین اسپرچر Julien Sprecher که عشق به هنر عطرسازی را از پدرش به ارث برده بود به راه افتاد. این برندی سطح بالا در زمینه عطرسازی است که عطرهای شاخصش وضعیتی رویاگونه برای مشتریانش می سازد. منبع الهام این عطرساز فرانسوی، کاخ ها و باغ های ورسای است، جایی که در آن نزدیکی ها او به دنیا آمد و بزرگ شد.
این برند خلاق عطرسازی نماینده نوعی سبک زندگی معاصر است که در عین معاصر بودن، موازی با ارزش ها و میراث خانواده های سلطنتی فرانسه در قرن هجدهم میلادی است. هر عطرمایه ای از این برند تجربه ی خاص بویشی خودش را دارد که نشانی از وقار فرانسوی بر جای می گذارد.

علت نامگذاری این برند
علت نام گذاری این برند به قرن ۱۸ میلادی و دوران سلطنت لویی پانزدهم در فرانسه باز میگردد، جایی که پادشاه، به منظور جشن های یاد بود مسابقات سوارکاری و اسب دوانی، به تمامی عطرسازان شهر پاریس دستور داد که بهترین رایحه ها را برای اصیل ترین اسب ها، تهیه نمایند. دلیل وجود دو اسب در لوگوی این برند نیز همین مسئله می باشد. همچنین درج عبارت Royal Essence به معنی رایحه شاهانه، در لوگوی برند مارلی، خاص و سلطنتی بودن آن را به مخاطب می رساند.

در قرن ۱۸ میلادی، پادشاه لویی پانزدهم یک قانون سفت و سخت برای عطرسازان قرار داده بود، آن هم این که، آنها باید روزانه رایحه های جدیدی را به کاخ سلطنتی بیاورند. همین موضوع باعث شد، بهترین و متنوع ترین رایحهها و عطرها در این تاریخ فرانسه، ساخته شوند.
یکی از عطرسازان محبوب دربار کاخ سلطنتی فرانسه در آن زمان، ژان فورگین (Jean Fargeon) نام داشت. وی بهترین رایحه عطرهای زنانه را می ساخت و علم و دانش او در زمینه عطرسازی به نسل های بعد هم انتقال پیدا کرد. یکی از تکنیکهای ژان فورگین برای ساخت عطر، ترکیب رایحه مواد طبیعی با الکل بود که برای غلظت آنها از روغن هم استفاده میکرد.
اسب، سمبلی از اشرافیت
مجسمه هایی از اسب ها به عنوان خصوصیات زینتی باغ های فرانسوی در کاخ «شتو دِ مارلی» در آن دوران محبوبیت یافت. اسب گودولفین عربی که یکی از اصیل ترین نژادهای اسب عربی بوده است به عنوان یک کادو از پادشاه تونس به لویی پانزدهم بخشیده شد.
این اسب ها منبع الهام او برای سفارش مجسمه ی اسب های مارلی در سال ۱۷۴۳ بود که از دو اسب تشکیل شده بود. این مجسمه به علت اینکه جزو شاهکارهای هنر مجسمه سازی در فرانسه بود در طی انقلاب صنعتی فرانسه به آنها آسیبی وارد نشد و به پاریس منتقل شد و در سال ۱۹۸۴ در موزه لوور پاریس نصب شد.

برخی از عطرسازان برند پرفیومز د مارلی
از کسانی که هماکنون مشغول فعالیت در این کمپانی میباشند، میتوان به مستر نویز، فرانسیس دلمونت، میشایل سارامیتو، الیور پیچوکس، جکوز فلوری، ناتایل لورسون و فابریک بل اشاره کرد که همگی از بهترین عطرسازان فرانسوی محسوب میشوند.
در حال حاضر برند پرفیومز د مارلی ، سعی دارد با الهام گرفتن از شرایط و سبک خاص قرن ۱۸ و سلطنت لویی پانزدهم، رایحههایی بر اساس آنها تولید کند که یادآور احساسات و عواطف مختص به آن دوره باشد.
دفتر مرکزی این برند، در شهر پاریس مسقر است و عطرهای آن برای کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، ژاپن، کشورهای عربی و آفریقای جنوبی صادر میشود. این رایحه های گران قیمت، از کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند.




